söndag 23 januari 2011



Jaha då var man ett år äldre, men jag kan inte påstå att jag märker nån skillnad.
Man har blivit tillräckligt gammal för att komma in på krogen när det är 23 men man är för ung för att få komma in när det är 25. Ja vissa saker begriper jag mig inte på.
För tänk hur det är nu för tiden i mångas fall att det tex skiljer x antal år mellan 2 personer
hur kul är det då egentligen när den ena får gå in och inte den andra.
Så hur förvrängt är inte vårt samhälle, borde inte rekommenderad ålder vara rekommenderad och inte ett krav och snälla man kan inte dra alla fyllskallar över samma kant. Observera, det är bara ett exempel.
Hur kommer det vara när man fyller 30? ska man vara lika nojig som många andra eller kan man förmå sig att inse att man blir bara bättre med åren. För vad är det egentligen många är rädda för när de når en ålderskris..... Rädda för att dö eller bara se lite äldre ut, kanske är lite av båda och inte konstigt är väl det, media och alla runt om kring oss förespråkar och evig ungdomlighet, det är fettsugningar, botox och bröstorperationer bla. Så frågan är då kommer man sitta där själv sen med ett stelt fejkat leende och pattar stora som ballonger, nej kanske inte för min del ,men säkert många andra. För vad många tyvärr bortser från för att nå sin ungdom igen är ju riskerna som finns därute. För som senast igår stod det om en tjej på bara 23år som dog under sin bröstförstoring. Det är hemskt men det är även dela som många glömmer när det kommer till att försöka behålla en ung ålder i sitt utseende.
Med detta jag skrev så menar jag inte att se ner på de som använder sig av dagens kirurgi, men jag kan ibland tycka att man kan göra saker "lagom" som man säger i Sverige. Och att ibland kanske man faktiskt ska ta vara på ordspråket "man blir bara bättre med åren".

Inga kommentarer: